fredag 5. februar 2016

GIF

Vi har lært å lage GIF på skolen. Vi fikk en oppgave der vi skulle lage en GIF med tema "ROLL".

Her er min GIF:


Jeg brukte min porselensdukke som modell til denne oppgaven. Location er hjemme i mitt hus på kjøkkenet, for der var det best lys og best bakgrunn i huset mitt. Jeg tok bilder og løste denne oppgaven når jeg var syk hjemme, og prøvde å gjøre noe produktivt istedenfor å bare ligge hjemme.

Jeg prøvde bevisst å få til en så ren som mulig bakgrunn, og en rett horisontlinje. fargen på veggen og fargen på dukken har likheter og gjentakelser. Det er stor kontrast mellom fargen på veggen og fargen på gulvet. Det er en rett linje som skiller mellom disse kontrastene i farger. Jeg prøvde ha bakgrunnen som en negativ flate så godt det lot seg gjøre, men likevel ble det fint med denne kontrasten mellom vegg og gulv.

Porselensdukken er veldig søt og pen, og på GIF'en ser det ut som om hun tar masse piruetter i den pene kjolen sin. Jeg ville få frem en stemning av denne vakre "damen".

Jeg er selv veldig fornøyd over denne GIF'en, og velger å levere inn denne GIF'en som min innlevering, selv om jeg sitter igjen med to resultater på GIF med tema "Roll" synes jeg at denne ble den beste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar