onsdag 17. februar 2016

Portrett

Vi har jobbet med portrett. Min modell er Eivind Sæther.

Første portrettet er et rent portrett som er tatt i studio, med fokus på ansikt og lyssetting. Dette bildet er et i farge og et i Svart-Hvitt.

Portrett 1. i Farger.


Portrett 1. i Svart-Hvitt.




Det andre portrettet er tatt i studio der min tolkning av personen som portretteres skal utrykkes godt i bildet.

Portrett 2.

Jeg er inspirert av fotografen Agnete Brun. Jeg ble inspirert av hennes måte å fange øyeblikket på. Jeg prøvde også å få frem personlige trekk hos personen jeg fotograferer. Jeg prøvde å få stemning i bildet. Jeg brukte også god og bevisst bruk av lys.

Etter en samtale med Eivind fant jeg ut at favoritt fargen hans er rosa, og jeg har en oppfatning av at han er en morsom og leken person. Så stikkordene for min grunntanke for bildet er: "Rosa, morsom, lek/leken/lekent"
Derfor er det spenning, bevegelse og lek i bildet (med såpebobler, bevegelse, følelser, og ansiktsuttrykk og en morsom krone). Den rosa skjorta for å få frem at han er glad i rosa, for dette tenker jeg er et særpreg for Eivind. Jeg føler jeg fikk fanget øyeblikket godt, og jeg syns at bilder snakker godt til den som ser på det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar